W obecnym czasie wielu pracowników pozostało wciąż na tak zwanym Home Office, czyli pracy zdalnej.
Na początku pandemicznego lockdown zabrali ze sobą do domów laptopy, komputery, drukarki, skanery, fotele, czasem nawet dodatkowe monitory czy meble. Ów sprzęt znajduje się w chwili obecnej w domach pracowników, czyli poza właściwą lokalizacją – poza Organizacją. Wcześniej taki spis dokonywaliśmy poprzez „Oświadczenie o użytkowaniu sprzętu poza lokalizacją”.
Dotychczas, kiedy takiego sprzętu było stosunkowo mało (najczęściej urlopy wychowawcze), taki hybrydowy spis dokonywali sami pracownicy, co obciążało dodatkowo Klienta, ze względu na potrzebę kontroli przepływu oświadczeń od konkretnych jednostek. Teraz, kiedy skala bywa znacznie większa, uznaliśmy, że to zadanie bierzemy na siebie. Posiadamy opracowany system, dzięki któremu każde Oświadczenie przesłane przez Państwa pracowników zostanie pozyskane i wprowadzone do ewidencji.
Zaangażowaliśmy w tym celu zarówno call center jak i Dział Analityków Danych, którzy nadzorują pozyskanie poprawnych danych. To my kontaktujemy się z pracownikiem przebywającym na home office i wspólnie uzupełniamy oświadczenia, tak aby pozyskane dane były poprawne. Wszelkie Środki Trwałe, które pozostały w lokalizacjach spisujemy tradycyjnie. W ten sposób powstaje ewidencja spisana hybrydowo – zdalnie poprzez Oświadczenia, oraz metodą tradycyjną (spis z natury). Jednak to po naszej stronie leży odpowiedzialność za pozyskane dane oraz ich poprawność.
Taki HYBRYDOWY SPIS jest obecnie najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla spisu środków trwałych.