Opracowanie dokumentacji dla Audytu i Biegłego Rewidenta
Wiele firm, przedsiębiorstw w trakcie, jak i po zakończeniu inwentaryzacji ma obowiązek, a także możliwość sprawdzenia i skontrolowania inwentaryzacji poprzez powołanie Audytora, czy Biegłego Rewidenta. Zgodnie z art. 64 ust.1 ustawy o rachunkowości , niektóre jednostki są zobowiązane do złożenia sprawozdania finansowego ze swojej działalności. Sporządzenie sprawozdania finansowego firmy często poprzedzone jest wykonaniem inwentaryzacji w firmie, szczególnie w roku ustawowo obowiązkowym.
Jakie dokumenty opracowujemy i weryfikujemy dla Audytora:
- instrukcje inwentaryzacyjne wraz z dokumentacją projektową Klienta
- poprawność sporządzonych arkuszy spisu
- poprawność dokumentacji wyjaśniającej niedobory i nadwyżki ujawnione podczas inwentaryzacji
- poprawność prowadzenia ewidencji księgowej
- pomagamy w utworzeniu nowej ewidencji księgowej w sytuacji nieprawidłowości