inwentaryzacja

Najczęściej popełniane błędy podczas inwentaryzacji środków trwałych

Inwentaryzacja środków trwałych to niełatwe zadanie, które wymaga odpowiedniego przygotowania. Niestety nawet mimo najszczerszych chęci podczas jej przeprowadzania może dojść do pomyłek. Dowiedz się, jakie są najczęściej popełniane błędy podczas inwentaryzacji środków trwałych oraz jak ich uniknąć.

Brak odpowiedniego przeszkolenia osób przeprowadzających inwentaryzację

Wiele firm, chcąc zaoszczędzić, decyduje się inwentaryzować środki trwałe na własną rękę, angażując do tego własnych pracowników. Niestety często nie zapewnia im odpowiedniego przeszkolenia. Osoby, które nie mają pełnej wiedzy na temat zasad przeprowadzania inwentaryzacji i nie znają aktualnych przepisów, nie są w stanie prawidłowo przeprowadzić spisu środków trwałych.

Wyznaczenie do inwentaryzacji zbyt małych zespołów spisowych

Nawet gdy pracownicy zostali doskonale przeszkoleni, nie będą w stanie poprawnie przeprowadzić spisu z natury środków trwałych, jeśli zespół spisowy jest zbyt mały. Jego członkowie muszą się spieszyć, przez co popełniają błędy. Jeżeli zaś do zespołu spisowego została wyznaczona tylko jedna osoba, nie ma możliwości kontroli czynności spisowych, przez co wzrasta ryzyko sporządzenia nierzetelnego spisu.

Wyznaczenie do inwentaryzacji osób materialnie odpowiedzialnych za spisywany majątek

Innym błędem, który wiele firm popełnia podczas inwentaryzacji środków trwałych, jest wyznaczanie do zespołów spisowych osób materialnie odpowiedzialnych za spisywane składniki majątku. Może to skutkować brakiem obiektywizmu podczas dokonywania spisu i prowadzić do zatajania ubytków lub uszkodzeń składników majątku, co przekłada się na nieprawidłowe wyniki inwentaryzacji.

Chcesz uniknąć błędów w inwentaryzacji środków trwałych? Skorzystaj z naszych usług. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wypracowaliśmy unikalną metodykę, która pozwala nam przeprowadzać spis środków trwałych szybko i dokładnie. Jesteśmy elastyczni i dopasowujemy się do potrzeb naszych klientów, tak aby inwentaryzacja możliwie jak najmniej zakłócała bieżącą działalność firmy.